בשנת השמיטה ישנן הרבה פעילויות ולמידה בנושאים הקשורים לשנת השמיטה.
בתנועת הנוער בני עקיבא בחרו את נושא השמיטה לנושא החורף עם הכותרת
אדם אדמה ושמים – שמיטה חורף תשפ”ב .
הנושא נלמד בסניפים בפעילויות השבטיות, ובפעילויות הסניפיות.
והתנועה בחרה לשלב את הלמידה עם משחק דיגיטלי שיסכם את הנושא.
מכמה זוויות של למידה: האדם ובוראו, האדם ועצמו, האדם וארצו והאדם ורכושו.
בשיחה עם מחלקת ההדרכה והאחריות על הפעילות.
בחרנו ליצור משחק שהוא שילוב בין משחק ההרפתקאות שלנו לבין משחק הניווט. נוצר המשחק “שבע זום”.
> (נפתח בטאב חדש)”>קישור למשחק באתר בני עקיבא >>
איך מתנהל המשחק שבע זום?
המשחק מורכב מארבע יחידות תוכן נפרדות לפי זווית הלמידה שכתבנו למעלה.
כל אחד מהסניפים בוחר את זווית הלמידה שהוא רוצה להתעסק איתה. ונכנס לקישור אחר למשחק שעוסק בזווית הלמידה שלו.
בכניסה למשחק החניכים המשחקים מזדהים באמצעות שם שהם בוחרים. ובוחרים את הסניף שלהם. ומתחילים לשחק.
בתחילת כל תחנה החניכים מקבלים מהרכזת (הקומונרית) את קוד התחנה ויוצאים לדרך.
בתחנה הם יצפו בסרטון בנושא התחנה, ישחקו במשחק ויענו על חידה שתקדם אותם אל התחנה הבאה.
צוות הסניף מחליט האם משחקים את המשחק בבת אחת, או שמחלקים אותו על גבי ימים או שבועות.
ובכל תחילת תחנה המשתתפים הולכים אל הרכזת לקבל את הקוד של התחנה הנוכחית.
תחרות ומערכת ניהול לנתונים
מנהלי התחרות מצד בני עקיבא צופים בכל זמן נתון בהישגי השחקנים.
הם יכולים במערכת הניהול שפיתחנו לראות מאיזה סניפים שיחקו, לאיזה ניקוד הגיעו, וכמה שחקנים שיחקו מכל סניף.
בכל תקופת זמן הם מנהלים תחרות ומציגים את המנצחים השבועיים, החודשיים והכללים בתחרות של המשחק.
חשיבה משותפת, אפיון ועיצוב
תהליך העבודה עם בני עקיבא הוא תהליך שאנחנו עוברים בכל משחק ופיתוח של החברה.
אנשי ההדרכה בבני עקיבא פנו אלינו עם רעיון, ובשיחות זום שקיימנו בחרנו את הפלטפורמה הנכונה לצורך המשחקי, הלימודי והחינוכי.
לאחר בחירת הפלטפורמה, אפיינו את הצרכים המדויקים של המשחקים של בני עקיבא.
ולאחר שהתוכן והאפיון היו ברורים עברנו אל עבודת המיתוג של המשחק.
הפעם עבודת המיתוג והעיצוב כללה עיצוב אחד מרכזי.
שיתאים (בצבעים שונים לארבעת סוגי המשחקים השונים שיצאו מהמשחק.
וכך בחרנו עיצוב מרכזי ועיצוב ספציפי לכל אחד מהמסלולים השונים.
התוצאה היא שכל סניף שבוחר מסלול משחק במסלול שלו בעיצוב בצבעים מתאימים למסלול.
ובתוכן מותאם למסלול. כאשר התבנית הכללית דומה בכל המשחקים. והתוכן והעיצוב משתנים.
ועוברים אל הקוד
השלב האחרון והמורכב הוא שלב פיתוח הקוד.
בפיתוח הנוכחי השתמשנו במערכת הניווט שקיימת אצלנו במערכת הניהול בשילוב עם משחק ההרפתקאות.
ויצרנו פיצ’רים משותפים בין המשחקים.
המשחקים עצמם נוצרו מתבניות המשחק של CloseApp בהתאמות עיצוביות ומשחקיות לתוכן של בני עקיבא.
כמו בכל משחק שאנחנו מעורבים בו.
ביצענו חשיבה והתאמה של צוותי התוכן שלנו עם צוותי התוכן של בני עקיבא.
על מנת למצוא וליצר את ההתאמה המושלמת בין התכנים של בני עקיבא לקוד שקיים אצלנו.
קצת טכני ותודות
המשחקים פותחו בצד השרת ב-ZIMJS
על גבי מערכת ההרפתקאות שלנו שפותחה ב-PHP LARAVEL.
וצוות הפיתוח של החברה הוסיף פיצ’רים נוספים, שאפשרו למערכת הניהול להיות נגישה יותר למנהלי התחרות מבני עקיבא.
תודה לאלעד גסנר ורחלי גולן על ההשקעה ופיתוח הפיצ’רים.
תודה לצוות ההדרכה של בני עקיבא שעבד ימים ולילות לדייק את התכנים,להבין את המשחקים ולהתאים את הכל – שיעבוד בצורה מושלמת.