“אם היה לי כסף לפיתוח הייתי בונה מערכת שעוזרת ללקוחות למצוא מוצרים בחנות” (בעל חנות גדולה לכלי עבודה).
“ברגע שיהיה תקציב, נפתח אפליקציה לכל אורח במסעדה, שבלחיצת כפתור הוא יוכל לקרוא למלצר” (בעלת מסעדה שמקבלת תלונות על חוסר זמינות של המלצרים).
“אם רק היה איזה משהו שיאפשר לי לענות אוטומטית לשאלות של הגולשים, כולם שואלים את אותן השאלות, זה בטח נורא יקר” (עובד באתר תוכן נישתי שנשאל את אותן השאלות כל הזמן).
“ללא ספק משחק בנושא הזה היה עוזר להסביר אותו הרבה יותר טוב, אולי נכניס לתקציב של שנה הבאה” (מנהלת עמותה לזהירות בדרכים).
בכל שבוע אנחנו פוגשים עם אנשים שיודעים את הבעיה שקיימת במערכת שאותה הם מנהלים, ויודעים מה הפתרון שיכל לעזור להם מאוד, או לעזור להם לתת שירות טוב יותר.
פתרון תוכנה שיכול לעזור להם מאוד, ולהפוך את העסק ליעיל יותר, להגדיל מכירות או להעביר מסרים בצורה חדה וברורה הרבה יותר.
כמעט כולם מפחדים מהדבר הכי מפחיד “ה-מ-ח-י-ר“.
פיתוח תוכנה נתפס כיקר ולא קל. זה נכון בחלק מהמקרים, במיוחד כשמדובר במערכות מורכבות, או במערכות שמצריכות המון פיצ’רים קטנים. יש פיתוחים שלוקחים חודשים ושנים ולא מסתיימים לעולם.
עם זאת בחלק משמעותי מהמקרים מדובר על פיתוחים קטנים שיכולים לשנות את העסק, ובמחיר סביר בהחלט. פתרון שלאדם שלא מכיר את תחום הפיתוח מקרוב ונשמע מאוד יקר ומפחיד, יכול להיות מאוד זמין ופשוט למי שמכיר את התחום, ואת הפתרונות הקיימים בשוק.
הצעד הראשון שלנו הוא המלצה לחפש פתרונות קיימים, הרבה מהבעיות כבר צצו והיו קיימות אצל עסקים אחרים, והם פתחו מערכות שפותרות את הבעיות שלהם. או שיש חברות שמפתחות פתרונות לבעיות של העסק (סטארטאפים וחברות תוכנה), לפעמים חיפוש קטן ברשת ימצא פתרון שיושב עלינו בדיוק.
לדוגמה, הרבה חברות מנהלות משימות ומנהלי החברה רוצים תיעוד ומעקב אחרי המשימות והאם הן בוצעו, על ידי מי ומתי. אפשרות אחת היא לפתח מערכת כזו עבור הלקוח שמחפש פתרון לניהול משימות. אפשרות אחרת. זולה משמעותית ונוחה מאוד, היא למצוא כלי קיים שיענה על הצרכים של העסק. יש בשוק עשרות תוכנות מצוינות לניהול משימות. רק צריך למצוא את זו שמתאימה ביותר. ואז בתשלום חודשי או שנתי זניח יחסית להנות ממערכת מושלמת.
לקוחות רבים שלנו נהנים ממערכות קיימות ומשלמים מעט עבור פתרונות מצויינים.
הצעד השני (בהנחה שאין פתרון בנמצא) הוא לחשוב על פיתוח המערכת, כשדגש הוא למצוא את הפיצ’ר העיקרי שחסר ולפתח אותו. אנחנו נשב עם אנשי מפתח בעסק. נבין את הצרכים ומה הדבר שיעזור בטווח הקרוב ביותר לבעיה הקיימת.
בצורה הזו אנחנו מנסים למצוא פתרון לא יקר ומהיר לעסק לבעיה הנוכחית. פתרון שיוכל לתת מענה מיידי לבעיה בצורה ממוקדת ובמחיר משתלם. תמיד אפשר לפתח הלאה ולהוסיף פיצ’רים – השאלה היא האם זה באמת מה שצריך בשביל לפתור את הבעיה.
לקוחות רבים שנפגשנו אתם נדהמו מהמרחק הקצר בינם לבין הפתרון. פגישה אחת יכולה להקפיץ את העסק למקומות אחרים, ולתת לכם כלים משמעותיים לעבודה נוחה. אם הפתרון לא קיים אנחנו ב-CloseApp נקשיב ונבין את הצרכים שלכם ונשתדל לתת לתפור לכם פתרון במידות שלכם.