מערכת לניהול חירום: אפליקציה לצוותי חירום ישוביים

כשמתרחש אירוע חירום, הטלפון רועד, קבוצת הוואטסאפ של צח”י מתפוצצת, וכל דקה של חוסר ארגון יכולה לעלות בבלבול, בכפילות ובעיכוב בתגובה.
בפוסט הזה נציג את “מצודה” – מערכת לניהול חירום לצוותי צח”י שפיתחנו ב-CloseApp עבור מועצה אזורית גוש עציון, אפליקציה לניהול צוותי החירום שמציעה מענה מקיף לכלל תפקידי הצוות.

צח”י – צוות חירום וחוסן יישובי – מורכב ממתנדבים תושבי היישוב שעברו הכשרה מיוחדת. תפקידו העיקרי של הצוות הוא לתת מענה ראשוני, לנהל ולהגיש סיוע בצרכים רגשיים ופיזיים לתושבים בזמן ומיד לאחר אירוע חירום ביישוב.

מצודה - אפליקציה לניהול צוותי חירום
מצודה – אפליקציה לניהול צוותי חירום

פתיחת אירוע בלחיצה אחת

במקרה של אירוע חירום מנהלי האירועים פותחים אירוע בלחיצה אחת.
המדווח יכול לבחור האם לשתף מיקום ולשלוח התראה לכל חברי צח”י לנייד האישי.
ומכאן ועד סוף האירוע האפליקציה כל החברים לסוג האירוע שהוגדר משתמשים באפליקציה ומבצעים:

  • ניהול המשימות – לפי סט משימות מובנה לכל סוג אירוע בהתאם לסוג האירוע שנפתח.
  • שיתוף מידע– כל משימה מסומנת ומדווחת, על מי שביצע אותה והכול מתעדכן בזמן אמת ישירות מהשטח בעמודי האפליקציה.
  • תקשורת מסודרת – תקשורת רציפה בין חברי הצוות.
  • עדכניות – קבלת תמונת מצב עדכנית בכל עת. 

את ניהול האירוע מבצעים המנהלים, הפעילים והמתנדבים מהטלפון החכמים או מהמחשב הנייד (בחמ”ל היישובי) – והאפליקציה תומכת בשניהם בצורה מלאה.

למערכת צד שבו משתמשים מי שנמצאים בשטח ומתפעלים את האירוע, שם יש עבורם ממשק פשוט ונוח לתפעול שבו הם מדווחים על הגעה וביצוע משימה.
מנהלי האירוע מקבלים מידע מקיף ויכולים לנהל מידע נוסף וכמה אירועים במקביל על מנת לתפוס תמונת מצב כללית ומלאה.
בנוסף המערכת מפיקה דוחות להפקת לקחים ותחקור האירועים.

מצודה’ מספקת מעטפת מלאה לכלל תחומי הפעילות של הצח”י:
מטה, חינוך, רווחה, לוגיסטיקה, ביטחון, רפואה ודוברות.
כל משתמש יקבל את המשימות לפי תחום האחריות שלו.

איך “מצודה” נראית מאחורי הקלעים

ממשקי הניהול במערכת כוללים:

  • טפסים או טלפונים ייעודיים לכל משימה.
  • הגדרת משימות מחזוריות.
  • דוחות להורדה.
  • תקצירי אירוע.
  • הטמעת מערכת אישית בהתאמה לצרכים.
  • הוספת משתמשים וסיסמאות לצוותים.

מערכת לניהול חירום צריכה להיות אמינה ומדוייקת

בזמן חירום אין מקום לטעויות סנכרון, עיכובים בעדכון. וחס וחלילה לקריסה תחת עומס.
לכן “מצודה” נבנתה כמערכת יציבה ואמינה, שמעדכנת את כל המשתמשים בזמן אמת.
המערכות שאנחנו מתכננים ובונים נוצרות מתוך ההבנה שהזמן שבו הכי צריכים אותן, הוא הזמן שבו אסור שהן ייכשלו.

את המערכת פיתחנו ביחד עם מנהלי צוותי צח”י במועצה האיזורית גוש עציון, מומחים מהשטח שמכירים את הצרכים ואת התנהלות האירוע מקרוב ממש.
ולאורך העבודה המשותפת דייקנו והתאמנו את המערכת בהתאם לצרכים ומענים שעלו מהשטח.
כמו כל פיתוח שלנו עברנו את שלבי, האפיון, עיצוב ופיתוח. וכמו בכל פיתוח מורכב השלב העיקרי היה שלב הדיוקים וההתאמות להטמעה בשטח של פיתוח מורכב והכרחי.

בפועל האפליקציה משתמשת ישובים ומועצות לניהול של אירועי חירום במועצה בצורה יעילה וטובה יותר.

וזו גם הזדמנות לומר תודה לחברים מהמועצה על ההשקעה הרבה והאכפתיות לכל פרט, ולכל נקודה באפליקציה על מנת שאירועים הבאים ינוהלו בצורה קלה, וחכמה הרבה יותר.

וכמובן לצוות המפתחים שלנו בהובלת אביאל ברג שעבדו והשקיעו שעות רבות על מנת שהאפליקציה תעבוד בצורה היעילה ביותר, ותיתן את המענה הנכון ביותר עבור מנהלי האירועים.

פיתוחים מורכבים ומערכות מורכבות לפיתוח

כמה דוגמאות למערכות מורכבות נוספות שפיתחנו:

אז אם אתם מחפשים פתרון שהוא גם מתוכנן לעומק, גם אמין, וגם נעים לשימוש למשתמשי הקצה, אנחנו ב–CloseApp כאן בשבילכם.

לאתר מצודה ויצירת קשר לחצו כאן

דילוג לתוכן