פיתוח משחק גיבוש צוות לשנה החדשה – חברת אלביט

חברת אלביט פנתה אלינו לפני כמה חודשים על מנת שנפתח עבורכם ואיתם משחק גיבוש לצוותים לכבוד ראש השנה. עברנו עם נציגות מאלביט את התהליך שאנחנו עוברים עם לקוחות החברה. והתחלנו משיחה ראשונית שבה הבנו מה הדברים שחשובים, ומהם המסרים שאותם רוצים להעביר במשחק.

הדברים שהיו חשובים לחברות מאלביט היו חיבור וגיבוש הצוותים, ומשחק מהנה וכיפי שיעביר בכיף את הפעילות לקראת ראש השנה.

האתגר שלנו היה ליצור משחק שיאפשר את הדברים שחשובים ללקוחה ביחד עם המגבלות הקיימות. משחק שישלב גיבוש, אבל יאפשר משחק גם של מתמודד יחיד (למי שרוצה), ומשחק שיתאפשר לשחק אותו גם בצוות במפגש פיזי וגם בצוות שבגלל מגבלות הקורונה, הבידודים והסגרים נאלץ לשחק כשחלק מחברי הצוות נמצא במיקום מרוחק.

משחק דיגיטלי לגיבוש הצוות

לאחר חשיבה ומעבר על דוגמאות של משחקים שפיתחנו (משחקי הרפתקאות, משחקי הטריוויה ועוד) החלטנו לשלב בין הכלים השונים שקיימים בחברה וליצור משחק דיגיטלי שייתן מענה גם לדברים שחשובים ללקוחה וגם יענה על האתגרים. ויצרנו את המשחק שנה חדשה פותחים ביחד עם הצוות (תשפ”ביחד)

אלביט שלחה לצוותים השונים ערכה מפנקת במיוחד שתשמש כחלק מהרמת הכוסית לכבוד השנה החדשה. בתוך הערכה הונח כרטיס שמסביר לצוות על המשחק ואיך להתחבר ולהירשם. הצוות נרשם והתחבר ואז יכלו חברי וחברות הצוות להתחיל לשחק.

ערכת שנה טובה שנשלחה ביחד עם האפליקציה המיוחדת שפיתחנו לחברת אלביט
ערכת שנה טובה שנשלחה ביחד עם האפליקציה המיוחדת שפיתחנו לחברת אלביט
כרטיס הכניסה למשחק הדיגיטלי שפיתחנו לחברת אלביט
כרטיס הכניסה למשחק הדיגיטלי שפיתחנו לחברת אלביט

המשחק מורכב משאלות ואם הצוות יפעל כצוות הוא יוכל לגלות את התשובות ביתר קלות ואפילו “לגלות” את השאלות בין אחד לשני על מנת להתקדם ולסיים את המשחק כצוות המהיר ביותר בחברה.

לדוגמה במשחק הזיכרון שהופיע כחלק מהמשחק הקלפים הונחו באותו המקום לכל הצוות, ואם הצוות משחק ביחד ומשהו מהצוות מגלה זוג כל השאר יוכלו לחשוף את הזוג ולהתקדם במשחק יותר מהר.

לעומת זאת צוות שלא ישחק ביחד יסיים את המשחק בהרבה יותר זמן ויזדקק להרבה יותר רמזים במהלך המשחק…

לצוותים המהירים ביותר הובטחו פרסים שווים במיוחד!

שאלות שונות ואתגרים

על מנת לגוון ולאתגר את הצוותים (בכל זאת חבורה של מהנדסים מטובי המוחות בישראל) יצרנו סוגי שאלות ואתגרים שונים במהלך המשחק. ושילבנו בין שאלות תוכן לבין משחק הזיכרון ומשחקי גרירה שונים שעליהם הצוות היה צריך לענות.

תכני המשחק נכתבו על ידי הצוות של המשחק מטעם אלביט וכללו שאלות כלליות על החברה ועל המוצרים של החברה. וכך חיזקנו גם את מיתוג המעסיק (Employer branding) וגאוות היחידה של החברה.

המשחקים השונים שבניהם גם משחק הקלדה, משחק ציר זמן ועוד יצרו אתגרים שונים ופיצוחים נוספים שאי אפשר לגלות פה 🙂

תגובות נלהבות ותחרות מהנה

המשחק שהתפרס על פני כמה ימים זכה לתגובות נלהבות. והצוותים השונים שיחקו והתחרו בניהם על הזכות להיות בין הצוותים המובילים במשחק.

התגובות מהשטח היו נלהבות והצוותים השונים שהתחרו במשחקים נהנו והתגבשו 🙂

מערכת ניהול וליווי במהלך המשחק

לצוות שניהל את המשחק מטעם אלביט פיתחנו דשבורד שאפשר להם בזמן אמת לראות מיהם הצוותים המובילים, מי מהצוותים הגיע לאיזה שלב ואיזה צוותים שיחקו ועוד נתונים על מצב המשחק.

הנתונים אפשרו לצוות הניהול ליצור כרזות ולדחוף את הצוותים להשתתף. גם בצד הגיבוש וגם ברוח הניצחון.

אנחנו כחברה המפתחת את המשחק היינו מוכנים וליווינו את הצוות שהזמין את המשחק. על מנת שיקבל את הנתונים באופן שוטף ובהתאם לצרכים המשתנים בזמן המשחק.

מסך הפתיחה למשחק הצוות המיוחד שפיתחנו לחברת אלביט
מסך הסיום של המשחק שפיתחנו לחברת אלביט לכבוד ראש השנה

הטכנולוגיות בפיתוח המשחקים

המשחקים עצמם בצד הלקוח שוחקו בדפדפן במחשב או בטלפון החכם, ופותחו באמצעות ZIM.JS וצד השרת פותח באמצעות NODEJS 🙂

תודות

אנחנו שמחים על הזכות לפתח משחק כל כך מיוחד ולחברה מיוחדת כמו חברת אלביט. ומקווים שזו תחילתה של ידידות ומסורת של משחקי גיבוש דיגיטליים.

זו ההזדמנות להודות לצוות באלביט על הנכונות ושיתוף הפעולה עם הרעיונות שהעלנו. ועל העבודה והדיוקים בנושאי התוכן והמשחק שאפשרו לנו לפתח משחק מוצלח ומהנה כל כך.

וכמובן להודות לצוות הפיתוח בחברה שעבד ודייק את המשחק על לפרטי פרטים. החל משלב העיצוב, הפיתוח, והבדיקות והליווי בזמן אמת.

דילוג לתוכן