פיתוח משחקים פרסומיים ומשחקי קד”מ ברשת ובאירועים

אחת הדרכים הכי מהנות למכירה ופרסום היא מכירה ופרסום באמצעות משחקים.
משחק פרסומי הוא דרך נהדרת לפרסום חכם.

לאורך השנים פיתחנו משחקים רבים ששימשו את הלקוחות שלהם פיתחנו כמשחקים פרסומיים.

מה זה משחק פרסומי?

משחק פרסומת הוא פרסומת שהמסר שלה, והקידום שהיא עושה עבור הלקוח היא באמצעות משחק.

משחקים מאפשרים להעביר מסרים ולחבר מי שנחשפים אליהם אל המותג, בלי ליצר מכירה ישירה, ובדילוג מעל המחסום שיש לכל מי שנחשף לפרסומת ישירה.
וכל זה בחוויה חיובית, מהנה ומקרבת עבור המשתמשים.

כמובן המשחקים יכולים לשמש גם בפעילות באונליין וגם במשחקים בפעילות קד”מ אופליין.
במשחקים בדוכנים, באמצע הרחוב, בחנויות, בכנסים ועוד.

משחק פרסומי איך עושים את זה נכון
משחק פרסומי איך עושים את זה נכון

איך מייצרים משחק שמפרסם אותנו?

במשחק פרסומי המטרה שלנו היא לחבר את המשתמש אל המותג או לחבר את השחקניות והשחקנים אל מסר מסויים לגבי המוצר שאותו אנחנו מפרסמים.

ולכן כל פיתוח של משחק פרסומי יתחיל בחשיבה ואפיון לגבי מטרת הפרסום, ולאחר שהמטרה תוגדר בצורה ברורה.
נוכל לעבור לבחירת סוג המשחק והאופי המשחקי שלו. ולבסוף אל הפיתוח עצמו.

מה נכון לעשות במשחק שהוא “פרסומת”?

בפיתוח של משחק פרסומי, חשוב לתת דגש על כמה נקודות משמעותיות.

  1. פלטפורמה נכונה – מומלץ לפתח את המשחקים על גבי הדפדפן ולא לפתח כאפליקציה.
    פיתוח כאפליקציה שצריך להוריד מהחנות צורכת הרבה פעולות מהמשתמשים. והם לא יטרחו להוריד ולהשתמש.
    ולכן פיתוח של המשחק ב-WEB APP היא הדרך הנכונה (ברוב המקרים) לפיתוח של משחק שמשמש כפרסומת.
  2. מנגנון משחקי קל וברור – לא תמיד נקבל מהגולשים הרבה זמן וקשב בנוגע למשחק, ולכן חשוב מאוד שהמשחק והרעיון של “מה עושים במשחק” צריך להיות ממש פשוט ללמידה. והשחקנים צריכים בתוך כמה שניות להצליח לשחק במשחק. ולהשתמש בו.
    משחקים מורכבים מידי יאבדו את השחקנים. והם ינטשו.
    משחקים עם מנוע קל ישאירו את השחקנים להרבה זמן.
  3. כניסה מהירה ובלי “מסר” – הרבה מאוד פעמים חוששים מזמיני המשחקים שהמשחק לא יספיק להבהרת המסר, או שרוצים לנצל את הפרסום של המשחק ול-“דחוף” עוד פרסומת אל המשחק עצמו.
    זה מפספס את כל הרעיון של משחק פרסומי, ומי שמשתמשים במשחק לא יאהבו את זה.
    אם הזמן שבין הכניסה למשחק לתחילת המשחק ארוך או מורכב השחקנים יעברו הלאה.
  4. זמן משחק הגיוני – הרעיון במשחק פרסומי הוא “נגיעה” או “הצצה” של המשחקים במשחק עצמו.
    ולכן צריך לחשוב מראש על הזמן הנכון למשחק, זמן מינימום וזמן מקסימום.
    יש משחקים שאפשר לתכנן לזמן ארוך אם זו מטרת המשחק. אבל יש לקחת בחשבון מה פרופיל השחקנים ואיך נכון לגשת אליהם.
  5. מהירות, עיצוב ואיכות – הגולשים היום רגילים לסטנדרט גבוה בכל הפרמטרים שהזכרנו ולכן ממש חשוב לתת מענה לכל הפרמטרים ולא להתפשר עליהם.
  6. חשיבה ויראלית – למשחקים יש פוטנציאל גדול להיות ויראלים, ויכול להיות שבחשיבה ובמשחק נכון נוכל לגרום לשחקנים לשתף את המשחק עם שחקנים אחרים, ובכך להגביר את החשיפה של המשתתפים אל התוכן של המשחק. ללא הוצאות נוספות של פרסום ישיר.
  7. לא באים לנצח אפליקציות על – מזמיני משחקים חושבים שהמשחק הפרסומי יוכל לנצח בתחרות עם משחקים מסחריים גדולים. וזו נקודה שאנחנו מבהירים תמיד – אי אפשר לנצח אפליקציה או משחקים שהושקעו בהם מליונים רבים (ואף יותר) באמצעות משחק “קטן”.
    ומפה נולד הסעיף האחרון.
  8. לתת ערך מוסף – אנחנו רוצים שהשחקנים שלנו ירגישו בסיום המשחק שהם קיבלו משהו מהמשחק.
    זה יכול להיות חיוך וכיף, זה יכול להיות מידע שהם רכשו או מיומנות חדשה, בחלק מהפעמים זה רגש חברתי או נקודה אחרת שאנחנו מצליחים לעורר אצל השחקנים.
    שחקן ששיחק וקיבל ערך מוסף מהמשחק שבו הוא שיחק. יחזור לשחק בו. וירגיש רגש חיובי כלפי המותג שבו שיחק.
חיבור למותג באמצעות משחק טיפים למשחק פרסומי מנצח
חיבור למותג באמצעות משחק טיפים למשחק פרסומי מנצח

מי מזמין משחק?

המזמינים של משחק פרסומי יכולים להיות לקוחות שרוצים לפרסם בצורה קצת אחרת, או משרדי פרסום שמחפשים דרך מקורית ומיוחדת. שתקדם את הלקוחות והמוצרים שעליהם הם עובדים.

יש דוגמאות למשחקים פרסומיים?

כחברה שמתמחה בפיתוח משחקים, יש לנו המון דוגמאות.
והדרך הטובה ביותר היא לדפדף בבלוג של חברת CloseApp ולראות ולהכיר את המשחקים שפיתחנו ללקוחות השונים.
נציין כמה דוגמאות מעולות מהמשחקים שפיתחנו.

נתחיל מהדוגמה הטריה ביותר.

משחק שיווקי לבנק מרכנתיל

פיתוח של משחק פרסומי בשיתוף משרד הפרסום בולטון.
מטרת המשחק היתה להציף לשחקנים האם הם חסכנים או פזרנים.
והמשחק נעשה באמצעות שאלון טרוויה שבו לכל תשובה יש צבירת ניקוד.
ובסיום – חיבור תוצאות המשחק מציג לשחקנים את האופי שלהם.

משחקים פרסומיים נוספים שפיתחנו ואפשר לקרוא עליהם בבלוג שלנו:

הדוגמאות שהבאנו כאן, ועוד דוגמאות רבות שפיתחנו לאורך השנים. משאירות תמיד חיוך והרגשה כיפית של השחקנים כלפי המותג שהפעיל את המשחק.

 

דילוג לתוכן