הפקת משחק לדוכן – פיוז תה – תהליך היצירה ותהליך העבודה על משחק

הפקת משחק היא תהליך מענין ומרתק, ובפוסט הזה נשתף אתכם בדוגמה של משחק שיצרנו.
נחשוף לא רק מה עשינו במשחק, אלא גם איך עבדנו עליו –
מהשלבים הראשונים ועד לתוצאה הסופית.

הפקת משחק לכנס – פיוז תה (FUZE tea)

המשחק הופק עבור כפיים הפקות, והוצג בקניון עזריאלי בדוכן קונספט ששידר אווירה של חורף.
באמצעות המשחק והאווירה נוצר חיבור למשקה החדש שפיוז תה (FUZE tea) השיקו.

המשקה החדש הוא משקה שניתן להגיש חם או קר, ובחשיבה משותפת עם כפיים ועם משרד הפרסום הגענו לקונספט של המשחק.
כפי שניתן לראות בוידאו במשחק השחקנים משחקים ברמן שצריך לשרת את הלקוחות שלו.
בכל פעם הלקוחות מבקשים משקה חם או קר, הברמן צריך להכין אותו ולהגיש אותו ללקוחה או הלקוח כפי שביקשו.

הפקת משחק לדוכן וקד”ם – עבור פיוז תה בשיתוף עם כפיים הפקות – משחק שיווקי למשקה החדש

שלבי תהליך הפקת משחק

בפיתוח המשחק עברנו כמה שלבים שאותם עוברים בדרך כלל בכל הפקת משחק.
במיוחד במשחקים שבהם יש חיבור לרעיון מסוים שאותו רוצים להדגיש.
וכשיש מטרה ברורה למשחק – להעלות מודעות למוצר החדש של המזמינים.

חשיבה ואפיון

בשלב ראשון לאחר הפניה של הלקוחות שמבקשים לפתח משחק אנחנו מקיימים פגישה, מטרת הפגישה היא סיעור מוחות.
הלקוחות מספרים לנו על הרעיון שלהם, מה המסרים שהם רוצים להעביר במשחק. ולפעמים גם על רעיון ספציפי שכבר קיים אצלהם.

במקרה כמו של המשחק הנוכחי, הלקוחות אמרו שיש משקה חדש שהרעיון שלו הוא לשתות את המשקה חם או קר. ושהם יודעים שזה יוצג בדוכן בעזריאלי שהקונספט שלו יהיה לשדר חמימות וביתיות.

בסיעור המוחות הצגנו וחשבנו על משחקים מתבניות המשחק הקיימות שלנו.
ואת השיחה סיימנו על שלושה כיוונים למשחק, משרד ההפקות חזר לחשוב על העניין ולבחור אחת מהאופציות.
חשוב לציין שבשלב זה היו לנו רעיונות כללים:

  • משחק שבו צריך לחבר משקאות אחד לשני – סוג של טטריס
  • טריוויה שבה צריך לבחור את האם זה חם או קר
  • ומשחק בסגנון “מלך הפלאפל” שבו צריך לשרת את הלקוחות במהירות.

לאחר כמה ימים הלקוח החליט שמתאים לו הרעיון השלישי.
ואז קיימנו פגישה נוספת שבה אפיינו קצת יותר לעומק את המשחק ואפילו יצרנו שרטוט ראשוני של הרעיון:

שרטוט ראשוני והגדרות המשחק - הפקת משחק פיוז תה
שרטוט ראשוני והגדרות המשחק – הפקת משחק פיוז תה

לאחר דיוקים ושינויים באפיון וירידה לפרטים הגענו לאישור הלקוח על הרעיון + אישור הצעת המחיר למשחק.
ואז התקדמנו לשלב הבא.

עיצוב המשחק

בשלב זה הצטרף לעבודה על המשחק הסטודיו שלנו שקיבל את האפיון ואת הרעיון שאותו שרטטנו.
בחיבור לקונספט של הקמפיין ולמיתוג של הלקוח עיצבנו את המשחק.

בשלבי העיצוב אנחנו מדייקים שוב את האפיון ושאלות נוספות עולות ומדוייקות.
כאשר המטרה שלנו היא לדייק כמה שיותר את המשחק, ואת הדקויות עוד לפני שמתחילים את הפיתוח.

בסופו של תהליך העיצוב היינו מוכנים עם עיצוב של שלושת המסכים המרכזיים במשחק (מסך פתיחה, מסך משחק ומסך סיום).
ועם האלמנטים הנוספים שיופיעו לאורך המשחק (מד השחקנים, המשקאות, מיקום הנקודות ושאר פרטי המשחק).

את עיצוב המשחק כמו רוב העיצובים שלנו ביצענו בפיגמה (Figma) שהיא תוכנת עיצוב שמאפשרת מעבר קל לפיתוח.

אחד משלבי העיצוב בהפקת משחק פיוז תה
אחד משלבי העיצוב בהפקת משחק פיוז תה

כאן מתחיל שלב הפינג פונג שבו מתקנים ומשפרים את העיצוב.
משנים אלמנטים, מעדכנים מיקומים ומשפרים נראות עד שהתוצאה מתאימה למה שאנחנו רוצים מהמשחק.
כפי שאפשר לראות בתמונה חלק מהדברים לא נשארו למשחק המוגמר וחלק מהדברים השתנו.

בשלב זה הלקוח שוב התבקש לאשר את המשחק ולאחר קבלת אישור על העיצוב התקדמנו לשלב הבא.

פיתוח המשחק

לאחר שהתקבלו כל האישורים הנדרשים התחיל שלב הפיתוח.
המפתחות שלנו העבירו את העיצוב אל הקוד, והתחילו לגרום לכל הדברים להתחבר ליצירה אחת שלימה.
העיצוב הגרפי, הרעיון המשחקי, מנגנון המשחק, שליטה במסכים, מוזיקה – הכל מתחבר למשחק שלם שאותו אנחנו רוצים לייצר.

בשלב זה שלחנו בכל פעם קישור ללקוח שבו היה המשחק בשלביו השונים, ובזמן אמת היה ניתן לבדוק את המשחק ואת הרעיון שלו.

כמובן שגם פה היה תהליך של הלוך חזור שבו תיקנו ושיפרנו דברים עד שהמשחק הגיע לאיזון הנכון שבין הנאה מהמשחק, אתגר לשחקנים ומנגנון זכיה הגיוני שיאפשר לאנשים לזכות. אבל רק לאחר מאמץ מסויים.

ניקוד ופסילות בהפקת המשחק לפיוז תה
ניקוד ופסילות בהפקת המשחק לפיוז תה

בשלב זה גם העברנו את המשחק לכמה אנשים שישחקו ויתנו את חוות דעתם.
בדקנו את המשחק גם במחשב, וגם בטלפונים, אבל הבדיקה החשובה ביותר היתה על הטאבלטים שעליהם שוחק המשחק בסופו של דבר.

לאחר אישור הלקוח – הגענו בשעה טובה למשחק עצמו!

הפקת משחק – משחקים בשטח

המשחק יצא והגיע אל הדוכן שהוקם בקניון, הקונים בקניון הגיעו אל הדוכן והתחילו לשחק.
ואנחנו היינו מוכנים למקצה שיפורים אם נצטרך במידה והמפעילים יגלו שיש דברים נוספים שצריך להוסיף למשחק.
במקרה הזה המשחק פגע בול 🙂 ואנחנו יכולנו להנות מהתמונות הנפלאות של משחק שמגיע אל היעוד שלו.

תודות!

בסיום של קמפיין ומשחק מוצלח כיף להגיד תודה לשותפים לדרך מבית ומחוץ.

לכל החברים במשרד ההפקות כפיים ובמיוחד לטל שעבד איתנו באופן צמוד, בסבלנות ובדיוק ואכפתיות.
למעצבת המצויינת שלנו אילה משולם על העבודה הנפלאה והדברים הקטנים שעושים את ההבדל.
וכמו תמיד למפתחת המשחק ולמובילה של צוות המשחקים שלנו רחלי גולן על עבודה מהירה, איכותית ומדוייקת.

שנזכה לעוד משחקים והפקות נהדרות כמו המשחק הזה 🙂

דילוג לתוכן