תוכן דיגיטלי מאושר – OrQuiz ו‑ClapLab – גיימיפיקציה + מדידה

תוכן דיגיטלי מאושר הוא תוכנית שמשרד החינוך מקצה לבתי הספר במכרז התוכן.
גם השנה המוצרים שלנו נמצאים בתקציב ייעודי (שובר) לרכישת חומרי לימוד דיגיטליים וסביבות מתוקשבות ללא תוכן.
התקציב ניתן לשימוש במסגרת שובר בשם “כלים ותוכן דיגיטלי” (לפרטים נוספים צרו קשר)
שימו לב: לא ניתן לממש תקציב שלא נוצל לרכישת תכנים דיגיטליים או סביבות ללא תוכן לטובת מטרה אחרת.

מנהלים ומורים – חלון בחירת התוכן הדיגיטלי יפתח בקרוב, והתקציב הצבוע מחכה שימוצָה.
במקום להסתפק בחומר סטטי…
בחרו שתי תוכניות אינטראקטיביות שמעלות מעורבות ומספקות חוויה מיוחדת בכיתה:

תוכן דיגיטלי לרכישה במרכז התוכן והקטלוג החינוכי של משרד החינוך
תוכן דיגיטלי לרכישה במרכז התוכן והקטלוג החינוכי של משרד החינוך מאושר גם לשנת תשפ”ו

למה כדאי להשתמש בכלים שלנו בבתי ספר? תוכן דיגיטלי מאושר!

  • ניצול מלא של תקציב התוכן הדיגיטלי לפני הדדליין.
  • עלייה במעורבות תלמידים בשיעורים רוויים בהסחות.
  • מעבר מתוכן “לצריכה” לתוכן “להשתתפות” (Active Learning).
  • תמיכה בהוראה דיפרנציאלית באמצעות נתוני התקדמות בזמן אמת (Learning Analytics).
  • הדרכה, הטמעה וליווי על המערכות והשימוש בהן.

OrQuiz – חידון חי שמייצר למידה מיידית

  • מה זה? פלטפורמת חידונים אינטראקטיביים בזמן אמת (Live) לכיתה, לאירוע בית ספרי או לשיעור מרובה כיתות.
  • איך זה עובד? התלמידים מתחברים מכל מכשיר, עונים יחד, והמערכת מציגה לוח מובילים, אחוזי הצלחה וחוויה משחקית בתוך הכיתה.
  • ערך פדגוגי: משוב מיידי, חיזוק זכירה, מוטיבציה באמצעות תחרות בריאה ונקודות.
  • למורה: תובנות על שאלות קשות, זיהוי פערים קבוצתיים / אישיים, אפשרות לשלב סוגי שאלות מגוונים (אמריקאי, הקלדה, מפה, ציר זמן, ענן מילים, תמונה ועוד).
  • התאמה: שיעורים סינכרוניים, למידה מרחוק, ימים מיוחדים, חידון נושא שבועי, הפסקות פעילות.
  • שימוש במסגרות לא פורמליות – לכנסים ומפגשי הורים, או כינוסי תלמידים ועוד…

ClapLab – ליצירת משחקי למידה וגיימיפיקציה עצמאית

  • מה זה? סביבה המאפשרת למורה (או לצוות פדגוגי) ליצור בעצמו משחקים לימודיים מסוגים שונים במהירות.
  • דגש טכנולוגי: בניית משחקים מודולריים, עדכון תוכן מיידי, התאמה לשפות (עברית / ערבית / אנגלית), רספונסיבי ומוכן לשילוב בהוראה היברידית.
  • ערך פדגוגי: הפיכת חזרה/תרגול לפעילות משחקית; חיזוק מיומנויות המאה ה-21 (פתרון בעיות, שיתוף, תקשורת).
  • למורה: חיסכון זמן הכנה, בעלות על התוכן ויכולת התאמה מיידית לרמות שונות בכיתה אחת.
  • משחקים פרטניים – משחקים ומדידה לשחקנ/ית: משחק הזכרון, משחקי התאמה, משחקי גרירה, משחק דאבל ועוד.
  • משחקים קבוצתיים – משחקים להפעלה בכיתה בחלוקה לקבוצות: משחק בינגו, משחק טריוויה, משחק פיצוחים, משחק גלגל המזל ועוד.
  • מאגר משחקים בית ספרי – כל המשחקים של בית הספר מרוכזים בגלריה, והמורים יכולים לשתף את המשחקים בתוך בית הספר.

שימושים מעשיים לאורך השנה – מרכז התוכן

  • פתיחת נושא חדש עם חידון אבחוני (OrQuiz) – משחקי למידה, תרגול וחזרה (ClapLab).
  • שבוע שפה / מדעים / זהות וערכים – חידון כתרבות בית ספרית.
  • הערכה חלופית: שילוב משחק מסכם במקום מבחן מסורתי – התלמידים יוצרים את המשחקים שלהם (ClapLab).
  • פעילות חזרה לפני בחינות, “הפסקה פעילה”, ימי קהילה.
  • פעילות לא פורמלית בטיולים, מפגשים ובכל מקום שתרצו.
  • שימוש והתאמה למערכת החינוך המיוחד – מתי”א וחינוך מיוחד בבית הספר.
  • התאמה לשימוש במגזר החרדי בהפעלה ללא צורך באינטרנט (ClapLab) או באמצעות קליקרים או חייגנים ב-OrQuiz
  • התאמה ותאימות לשימוש במגזר הערבי.

איך בוחרים תוכן דיגיטלי?

מנהלים / רכזי תקשוב / מורים שולחים אלינו הודעה ואנחנו חוזרים אליכם ומדריכים אתכם שלב אחרי שלב.
לחצו כאן ושלחו לנו פרטים ליצירת קשר

ניתן גם לבקש הדרכה והדגמה של הכלים במסגרת וובינרים ומפגשי זום שניזום בזמן הקרוב (או לצפות בהדרכות קודמות)

מכרז תוכן דיגיטלי תשפ"ו תוכניות ילקוט דיגיטלי
מכרז תוכן דיגיטלי פליאר הסבר תשפ”ו תוכניות ילקוט דיגיטלי
מכרז התוכן תוכן דיגיטלי בוחרים תוכן דיגיטלי במשרד החינוך
ילדים נהנים ממכרז התוכן תוכן דיגיטלי בוחרים תוכן דיגיטלי במשרד החינוך
דילוג לתוכן