תבניות של משחקי השבת

תפזורת

הגדירו את רמת הקושי של המשחק.

חפשו את רשימת המילים או התמונות הנמצאת לצד התפזורת. 

המילים יכולות להיות כתובות בצורה אופקית, אנכית או באלכסון ואפילו משמאל לימין.

סימון המילה מתבצע באמצעות משיכת סמן העכבר מתחילתה ועד סופה של המילה.

יתרונות

  • יצירה אוטומטית של התפזורת וכל שחקן מקבל טבלה מעורבבת מחדש
  • בחירה ברמת משחק משתנה קל | בינוני | קשה עם אפשרות לרמה ההתחלתית.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

תשבץ

בצד התשבץ מוצגת רשימת שאלות.

רשימה לתשובות מימין לשמאל, ורשימה לתשובות מלמעלה למטה.

לחיצה על שאלה תאפשר הקלדת התשובה על גבי התשבץ. 

לחילופין, אפשר ללחוץ על התשבץ במקום הרצוי להתחיל להקליד.

תשובה נכונה תשנה את צבע האותיות.

יתרונות

  • הקלדה והתאמה נוחים ומשתנים לפי סוג המכשיר.
  • מבנה תשבץ משתנה וגמיש.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

מצא את ההבדלים

מוצגות שתי תמונות כמעט זהות עם מספר הבדלים בינייהן.

יש לסמן, על ידי לחיצה, על כל ההבדלים.

לחיצה על ההבדלים בשתי התמונות תעבוד.

יתרונות

  • התאמה ויצירה קלה של המשחק משתי תמונות עם הבדלים בניהן.
  • מספר ההבדלים ללא הגבלה.
  • אפשרות להוספת טקסט משני (מעבר לכותרת).

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

איש תלוי

מוצג ביטוי עם מילים חסרות. עליך לגלות אלו אותיות חסרות וללחוץ עליהן.

השחקן נפסל לאחר מספר טעויות שהוגדר מראש. 

יתרונות

  • ניתן לקבוע אותיות עזר לטובת השחקנים.
  • אפשרות להעלאת תמונות המשלימות את עצמן ומשתמשות כאיש התלוי.
  • ניתן לקבוע משחק ללא פסילות (מיוחד ללמידה).

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

משחק מסלול

לחצו על הקובייה כדי לזרוק אותה ולהתקדם על המסלול.

נחיתה על סימני הקריאה תחייב אתכם לבצע משימה, 

נחיתה על סימני השאלה תפתח בפניכם שאלה. כאשר עונים נכון מתקדמים על המסלול, וכשטועים חוזרים אחורה.

יתרונות

  • מספר המשבצות בלוח המשחק גמיש וגם המסלול.
  • ניתן להוסיף משחקים נוספים שיפתחו ויהיו משימה בתוך המשימות של המשחק.
  • עיצוב גמיש וצבעים משתנים

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

מקם על המפה

גרירת אלמנטים למקומם המתאים על פני תרשים או מפה, או על פי סדר, לפי ההוראות שיוצגו.

יתרונות

  • אפשרות למפות משתנות ומיקומיים בגדלים שונים.
  • מיקום של תמונות או מלל על גבי המפה (בבחירה)

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

משחק זיכרון קלאסי

הפכו את הקלפים וחפשו והתאימו שאלות לתמונות המתאימות.

יתרונות

  • אפשרות להתאמה של שני קלפים או שלושה קלפים ליצירת הסדרה.
  • קלפי מילים או קלפי תמונה לפי בחירה.
  • צלילים או סאונד בהתאמת סדרה.
  • חלוקה לפי שורות לזוגות השונים.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

משחק זיכרון פיזיקאלי

הקלפים מחולקים לשני קבוצות של שאלות ותשובות, המזוהים באמצעות צבע המסגרת שלהם.

התאמה נכונה של זוג קלפים מעלימה אותם, בעוד שהתאמה לא נכונה מקפיצה את הזוג הקלפים ותורמת לבלגן שכבר נמצא.

יתרונות

  • שינוי גב הקלפים להקלה על השחקנים.
  • מספר קלפי זכרון גמיש ומשתנה.
  • כל היתרונות במשחק הזכרון הרגיל

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

סדר על המדף

גוררים את הספרים למדף המתאים לפי הסדר הרשום בהוראות המשחק.

יתרונות

  • ניתן להתאים את העיצוב ולהחליף את הספרים באלמנטים אחרים
  • מספר ה-“ספרים” גמיש
  • ניתן להשתמש במשחק כמשחק ציר זמן וסידור אלמנטים לפי סדר כרונולוגי.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

סידור המילים / הפסוקים

סדרו את המילים או הפסוקים בסדר הנכון, באמצעות גרירתם למקומם המתאים.

גרירת מילה אל מילה אחרת, תחליף את מיקומן אחת עם השניה.

השקיפות של המילה נפסקת ברגע שהיא נמצאת במקומה הנכון.

יתרונות

  • הקלדת הטקסט מחלקת לבד את המשפט לפי הגדרות המשחק.
  • עיצוב גמיש ומותאם לפי כמות המילים.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

למקום הנכון

גררו את המשבצות כך שתיווצר דרך פנויה למעבר המושג למילה הנכונה.

יתרונות

  • ניתן לבחור מספר שאלות עם תשובה זהה.
  • בחירת שאלות / תשובות כתמונה או כטקסט.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

תמונות ומושגים

על המסך פרוסים במשבצות תמונות ומושגים/ביטויים/פסוקים.

יש לגרור כל תמונה אל עבר המושג או פסוק אותו היא מייצגת.

יתרונות

  • גרירה של טקסט או תמונה (לפי בחירה)
  • עיצוב גמיש במיקומי כל הכרטיסים.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

מגדלים

על המסך מפוזרות קוביות עם מילים בתוכן.

יש לסדר את הקוביות בערימות לפי הנושאים הרשומים בתחתית המסך.

יתרונות

  • גרירה והתאמה בגדלים משתנים (לפי נושאים)
  • עיצוב מותאם לתמונות או טקסט.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

מי הוא מי?

גרירת מושג או דמות, אל עבר פסוק.

יתרונות

  • נוח מאוד למשחקי התאמה וחזרה.
  • גודל הטקסט בכרטיסים משתנה וגמיש.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

חידות ואותיות מבולבלות

על המסך מופיעה שאלה או חידה.

יש לסדר את אותיות התשובה במקומן הנכון.

יתרונות

  • מילים מבולבלות ללא הגבלת אורך (כולל משפטים)
  • אין הבדלה במספר המילים במשחק.
  • שאלות כטקסט או כתמונה.
  • אפשרות הקראה (בקבצי MP3) לפני או אחרי שאלה.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

מילים מבולבלות

בצד אחד משבצות ריקות, ובצד השני אותיות מבולבלות.

יש להניח את האותיות בסדר הנכון  על גבי המשבצות הריקות.

יתרונות

  • כל המילים באותו המסך.
  • מעולה להשלמת משפטים ארוכים במיוחד.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

זזים באותיות \ אותיות ותשובות

הקלידו את התשובה לשאלה שמתחת, 

באמצעות גרירת הנקודה הצהובה אל עבר האותיות המתאימות.

יתרונות

  • משחק מקלדת בצורה אחרת ללא צורך בהקלדה ממש.
  • מצריך חשיבה גמישה והמנעות מטעויות מצד השחקנים.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

חידות \ הקלד את התשובה

על המסך מופיעה חידה.

יש להקליד את התשובה הנכונה על המקלדת המופיעה על המסך.

תשובה נכונה תעביר אותי לחידה הבאה.

יתרונות

  • אפשרות לשאלות בתמונה או בטקסט.
  • אפשרות למספר תשובות “נכונות”

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

גלו את התמונה

על כל לחיצה על משבצת נפתחת שאלה.

לחיצה על תשובה נכונה חושפת מהתמונה את החלק שמאחורי אותה משבצת.

המשחק יסתיים כשתתגלה התמונה כולה.

יתרונות

  • אפשרות לתמונה עליונה (המוסתרת) ותמונה תחתונה (זה שמתגלה).
  • שאלות גמישות במספר התשובות.
  • אפשרות להקראה באמצעות קבצי Mp3 לשאלה ולתשובה הנכונה.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

שאלות בריבוע \ חידון 9

על 8 משבצות מתוך 9 ישנה שאלה ועל משבצת אחת ישנה תמונה שמייצגת תשובה.

יש ללחוץ על המשבצת עם השאלה עליה עונה התמונה.

אם לחצת נכון, המשבצת מתהפכת לתמונה הבאה. 

יתרונות

  • אפשרות לשאלת טקסט או תמונה (או שילוב בניהן).
  • אפשרות להקראה בקבצי MP3 לשאלה ולתשובה הנכונה.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

פאזל

סדרו את חלקי הפאזל במקומות המתאימים.

פאזל טריוויה

ענו על החידה נכונה כדי לקבל חלק פאזל חדש.

יתרונות

  • הפאזל מתחלק לבד מכל תמונה שמועברת.
  • פאזל שאלות או פאזל רגיל באותו המשחק (לשחקנים גדולים או קטנים).
  • ללא הגבלת מספר השחקנים.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

שקופית קודמת
שקופית הבאה

סדר בבלגן

סדרו את התמונה באמצעות גרירת חלקי הפאזל על הלוח.

יתרונות

  • החלקים נוצרים לבד מהתמונה שהועלתה.
  • מעולה לחדרי בריחה ואתגרים.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

משחק סיימון (SIMON)

בתחתית המסך מוצגת שאלה ויש ללחוץ על התשובה הנכונה.

לחיצה על תשובה נכונה תשמיע צליל ייחודי.

לאחר שעונים נכונה על שאלה יש ללחוץ על כל התשובות שעניתם עד עכשיו לפי הסדר.

יתרונות

  • ניתן לקיים משחק עם או בלי שאלות.
  • עיצוב גמיש לחלוטין לאלמנטים הנלחצים.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

שקופית קודמת
שקופית הבאה

מתיחת קו

על המוסך מוצגים שלושה טורים.

יש למתוח קו מהטור הראשון לשני, ומהשני שלישי.

 

בפינת המסך ניתן לבדוק אם מתחתם נכונה או שצריך לתקן.

יתרונות

  • שאלות בתמונה או בטקסט.
  • אפשרות לשני טורים או לשלושה טורים.
  • כפתור בדיקה יוצג בבחירה או שהתוצאה תוצג מיד.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

עוגות מילים

על המסך מוצגים מספר עיגולים. בתוך כל עיגול מונחות מספר אותיות המרכיבות מילה מתוך המושג השלם, אותו יש לגלות.

יש לסדר את האותיות למילים, באמצעות מתיחת קו בין האותיות שבכל עיגול בנפרד, בסדר הנכון שלהן.

מתחת לעיגולים יש רמז שיעזור לגלות את המושג.

יתרונות

  • משחק פופלרי ומאתגר במיוחד.
  • עיצוב גמיש לכל האלמנטים במשחק.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

קווים ועיגולים \ קו לקו

מותחים קוים בין העיגולים המתאימים.

יתרונות

  • אפשרות למילים או תמונות להתאמה.
  • מספר השאלות ללא הגבלה.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

מעגלים זזים

בתחתית המסך מופיעה שאלה או חידה.

יש לדחוף באמצעות הנקודה, את העיגול עם התשובה הנכונה אל עבר השאלה.

יתרונות

  • עיצוב גמיש וצבעוני.
  • ניתן לשלב שאלות בעלות טקסט ארוך עם תשובות קצרות או תמונות.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

מחוגת התשובות

במרכז ישנה חידה או שאלה.

יש לכוון את המחוגה אל עבר התשובה הנכונה.

יתרונות

  • עיצוב בטקסט או בתמונות.
  • עיצוב גמיש לכל חלקי המשחק.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

מעגל שאלות \ תשובות

שאלון מעוצב בצורת מעגל.

השאלה נמצאת בתוך עיגול במרכז וכל התשובות לשאלות נמצאות סביבה.

כדי לענות על השאלה, צריך לגרור את התשובה הנכונה אל עבר השאלה במרכז המעגל.

השאלון מסתיים כאשר כל התשובות במעגל נעלמו.

יתרונות

  • שאלות בטקסט או בתמונה.
  • עיצוב גמיש.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

תותח כדורים

פירוט על המשחק והסבר איך משחקים.

יתרונות

  • משחק מיומנות בשילוב ידע.
  • משחק “אקשיין”.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

שליית מטבעות

למים נופלים מטבעות שעל גביהן מילים היוצרות יחד חלק מביטוי או פסוק.

יש לשלות אותן מהמים ולהניח אותן בסדר הנכון בתוך הקערות, כדי לעבור לביטוי או לפסוק הבא.

יתרונות

  • משחק פיזקאלי עם הרגשת “מים” אמיתית.
  • ללא הגבלה במספר השאלות.
  • מענה מהנה מאוד לשחקנים.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

קוביות לסל

על כל קובייה ישנו מושג, יש להכניס כל אחת מהקוביות לסל עם המשפט המתאים לאותו מושג.

הכנסת קובייה לסל הנכון משנה את לה את הצבע, לצבע הסל.

יתרונות

  • תשובות בתמונה או בטקסט.
  • עיצוב גמיש לאלמנטים השונים.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

אחרון ונכון

ישנה שאלה תלויה על חוט ותשובות מונחות בתוך משפך.

יש ללחוץ כדי להעלים, על כל התשובות הלא נכונות ולהשאיר אחרונה את התשובה הנכונה.

יתרונות

  • מצריך חשיבה וריכוז לשחקנים.
  • מעבר של השחקן על כל התשובות האפשריות ושלילה שלהן.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

משחק סוויפ (swipe)

יש לגרור את המשבצת עם השאלה או התמונה שבמרכז, לכיוון התשובה המתאימה, ימינה למעלה או שמאלה.

יתרונות

  • שאלות בטקסט או בתמונות
  • אפשרות לשני צדדי תשובה או לשלושה.
  • ללא הגבלת כמות השאלות.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

המשפט הנכון \ יוצא הדופן

שאלון רב ברירה, כשאת התשובה הנכונה יש לגרור אל עבר המשבצת בה רשום ‘המשפט הנכון’ או ‘יוצא דופן’.

יתרונות

  • שאלות בטקסט או בתמונות
  • אפשרות לשני צדדי תשובה או לשלושה.
  • ללא הגבלת כמות השאלות.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

הורידו את המיותר

על המסך מוצגת שאלה / חידה ומתחתיה תשובות אפשריות.

יש ללחוץ כדי להסיר את התשובות שלא נכונות ולהשאיר את התשובה הנכונה.

יתרונות

  • שאלות אמריקאי כמשחק מענין יותר.
  • אנימציה מעניינת לשחקנים.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

נכון - לא נכון \ מה נכון?

לצד כל שאלה או חידה ישנן שתי תשובות אפשריות.

בחר בתשובה הנכונה

יתרונות

  • אפשרות לתשובות שאינן רק “נכון” או “לא נכון”
  • אפשרות לסיום המשחק לאחר מספר טעויות.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

התשובה הנכונה - רשימה נפתחת

מוצגת רשימה של שאלה.

מתחת לכל שאלה לחצן שפותח רשימה של אפשרויות לבחירת התשובה הנכונה.

יתרונות

  • אין הגבלה בכמות התשובות.
  • אין הגבלה בכמות השאלות.
  • הרשימה הנפתחת מתאימה את עצמה למיקום השאלה.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

שמות ונושאים

בתחתית המסך רשומים מושגים או דמויות בתוך תיבות.

יש להרים אותן ולהצמיד על הנושאים או חלקי הפסוקים המפוזרים על המסך.

יתרונות

  • מעולה ללמידת נושאים וחלוקה בניהם.
  • משחק פיזיקאלי עם חשיבה מיוחדת.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

נדנדת התשובות

פירוט על המשחק והסבר איך משחקים.

יתרונות

  • מעולה למשחק נכון לא נכון.
  • מאתגר את השחקנים במיומנות מעבר למשחק הרגיל.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

מבחנות ותמונות

פירוט על המשחק והסבר איך משחקים.

יתרונות

  • אפשרות לטקסט או לתמונות בכדורים.
  • מעולה למשחק נושאים משותפים, וכמשחק התאמה.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

מיון כדורים

פירוט על המשחק והסבר איך משחקים.

יתרונות

  • משחק פיזיקאלי.
  • מעולה למשחקי נכון לא נכון או חלוקה לפי נושאים.

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

קפיצות

על העיגול במרכז המסך מופיעה שאלה, ומסביבה מסתובבות תשובות אפשריות.

עליכם להקפיץ את הקובייה המונחת על העיגול כדי לפגוע בתשובה נכונה שמתקרבת, ולהתחמק מהתשובות השגויות.

יתרונות

  • ללא הגבלה במשחק השאלות.
  • משחק מאתגר במיוחד.
  • יכול לשמש גם כמשחק “ריצה”

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

אסוף את הפריטים

על הלוח מפוזרים מכשולים . 

יש תפוס את החייל שנמצא במרכז הלוח ולאסוף באמצעותו את הפריטים שעליכם לאסוף, המופיעים בצורה אקראית על גבי הלוח.

צריך גם להיזהר מלגעת באלה שמופיעים באופן אקראי שאתם לא אמורים לאסוף, שלא תקבלו פסילה.

יתרונות

  • משחק אקשיין ומיומניות
  • תוכן משתנה וגמיש

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

שקופית קודמת
שקופית הבאה

שמרו על המרכז

שמרו על מרכז המשחק!
הרחיקו את הדברים השלילי או הלא נכון.
ותנו רק לעיגולים החיוביים או הנכונים – להגיע למרכז.
צברו את מירב הנקודות.

יתרונות

  • משחק אקשיין ומיומנות
  • גמישות בטקסט התשובות + אפשרות לתמונות

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

עננים

לחצו על העיגולים לפי הסדר הנכון של הפסוק, וכך תשגרו אותם לשמיים.

העיגולים יהפכו לעננים ויציגו את הפסוק לפי סדר הלחיצות.

לאחר תשובה נכונה יגיע פסוק חדש.

 

יתרונות

  • משחק פיזיקאלי
  • שילוב של מיומנות וידע
  • גרפיקה מעניינת

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

דפי צביעה

בחרו דף והתחילו לצבוע.

אפשר לשמור במחשב ואפשר גם להדפיס.

המשחק מקבל דפים בשחור ו-מחשב לבד את שטחי הצביעה והאיור.

יתרונות

  • אפשרות אין סופית לדפי הצביעה.
  • בחירה ונושאים שונים
  • אפשרות להזנת טקסט באיורים במקומות שונים

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

מכונת המזל - התאימו שלשות

הזיזו את הגלגלים השונים וצרו רצף נכון בין שלושת הגלגלים.

ניתן להשתמש כמשחק “קוד” או כמשחק ידע (כמו בדוגמאות)

יתרונות

  • שילוב של 2-5 גלגלים
  • שילוב תמונות או טקסט

משחקים לדוגמה:

דוגמא:

דילוג לתוכן