משחק טאבלטים למוזיאון – שני משחקי למידה למוזיאון בית העדות

משחק טאבלטים למוזיאון הוא אתגר ואנחנו שמחים לעמוד בו פעם אחרי פעם.
הפעם פיתחנו שני משחקי למידה / חדרי בריחה נהדרים ומלמדים למוזיאון בית העדות.

ממשחק פיזי למשחק על גבי טאבלטים

מנהלות התוכן בבית העדות (עדי פיינרמן וגליה לוינוביץ’ המדהימות!) פנו אלינו וסיפרו שיש להם משחקי בריחה נהדרים שעובדים בפורמט מודפס שמשולב עם גוגל פורמס שמעביר את השחקנים משלב לשלב.
עם זאת החיסרון בפורמט הקיים הוא שבכל פעם צריך להדפיס, ולהשלים חוסרים…
וכמובן לראות שכל הרמזים והדפים והפרטים נמצאים – אחרת השחקנים לא יוכלו לפתור את החידה.
וזאת בנוסף לבלאי ולעיתים גם שהפורמט של גוגל פורמס מרגיש לא מספיק חדשני עבור השחקנים.

ראינו את המשחקים המדהימים ואת התוכן הנפלא שכותבות התוכן של בית העדות יצרו.
ומאוד שמחנו לקחת אותם צעד קדימה!

שחקנים משחקים במשחק טאבלטים למוזיאון
שחקנים משחקים במשחק טאבלטים למוזיאון

קהל היעד של המשחקים כפי שהוגדר הוא גילאי תיכון מכיתות ט’ – יב’.
והמשימה שקיבלנו הייתה ליצור פורמט של משחק שבו הרעיון המשחקי ימשיך מהמשחק המודפס.
אבל שיעבור באופן מלא ומותאם לטאבלטים שהמוזיאון ירכוש.
עוד נקודות חשובות באתגר היו: עבודה ללא אינטרנט זמין בזמן המשחק, חלוקה ואתגרים שונים לקבוצות שונות.

לאחר שהוגדרו המשימות יצאנו לפיתוח של המשחק הראשון.

משחק – מעט מן האור – מגלים את חסידי אומות העולם

המשחק הראשון שיצא לדרך היה משחק בשם מעט מן האור, הרעיון המרכזי שלו הוא לספר את סיפורם של שלושה מחסידי אומות העולם שהצילו יהודים בזמן השואה.

בהתאם לשיטת העבודה שלנו התחלנו עם אפיון שבו למדנו את התכנים הנהדרים של בית העדות, וחשבנו ביחד עם כותבות התוכן על הדרך להפוך אותם לדיגיטליים.
לאחר האפיון עברנו לשלב העיצוב שבו יצרנו ובנינו את המסכים שנמצאים בתוך האפליקציה שתרוץ על הטאבלטים.
ולאחר אישור של כל החומרים הגיע שלב הפיתוח.
וכמובן בדיקות ותיקונים כולל בדיקות עם שחקנים אמיתיים במוזיאון שבדקו וראו שהמשחק מותאם ועובד כמצופה.

במשחק יש מפה שבה מגלים חסיד או חסידת אומת עולם לפי מדינות המוצא שלהם.
המטרה של השחקנים היא לגלות מיהי הדמות המדוברת, וכמובן ללמוד ולגלות עליה ועל פועלה פרטים רבים ככל האפשר.

מפת המשחק של משחק הטאבלטים למוזיאון - מעט מן האור
מפת המשחק של משחק הטאבלטים למוזיאון – מעט מן האור

המשחק משלב בין אתגרי מחשבה וחידות “חדר בריחה” לבין סרטוני וידאו, וכמובן משחקים מתבניות המשחק של CloseApp

התוצאה היא משחק מאתגר שמרתק את השחקנים ומעביר את הפעילות במוזיאון לרמה דיגיטלית מדהימה.
המשחק מופעל על גבי טאבלטים כאפליקציית אנדרואיד.

ממשיכים למשחק דיגיטלי למוזיאון – משחק מגדלור

עם סיום המשחק הראשון עברנו אל המשחק השני – שהוא משחק קצת יותר מורכב, ובנוי ממסלולים שונים שאותם עוברות הקבוצות המשחקות.
כל קבוצה מקבלת דמות אחרת שאותה היא צריכה לגלות וללמוד עליה – ובסיום המשחק גם להעביר בוועידה לקבוצות האחרות תוכן על הדמות שאיתה הם שיחקו.

גם פה עברנו את כל שלבי האפיון, עיצוב ופיתוח. עד למשחק שמופעל במוזיאון.

במסך הפתיחה המדריכים בוחרים עבור השחקנים (או מגדירים לטאבלט) על איזה דמות הקבוצה תשחק.
ולאחר שהקבוצה מתחילה לשחק כל המשחקים, החידות והאתגרים יגעו בדמות הנבחרת.

מגדלור מסך בחירת דמות
מגדלור מסך בחירת דמות

לכל דמות יש מסלול משלה שבה מגלים את האור ומתקרבים אל המגדלור.
והשחקנים עוברים במשחק לינארי שמגלה להם פרטים על הדמות עד לחשיפת כל הפרטים של הדמות.

מסלול השחקנים במשחק מגדלור - בית העדות
מסלול השחקנים במשחק מגדלור – בית העדות

שקט – משחקים!

הסיפוק הגדול שלנו הוא לראות את המשחק שפותח ונעשה במשך כמה חודשים יוצא אל הפועל. ולראות את בנות ובני הנוער מגיעים אל בית העדות, ומשחקים במוזיאון במשחק הטאבלטים שפיתחנו עבורם.

משחק דיגיטלי למוזיאון
משחק דיגיטלי למוזיאון

ובהמשך לחשיבה והשקעה שלנו לראות אותם נהנים מהאתגרים, זזים ומחפשים את התשובות, ולבסוף מגלים את הדמות ומספרים עליה.

אנחנו מלווים מוזיאונים ומפתחים אתגרים רבים למרכזי מבקרים, תערוכות, כנסים ועוד.
אפשר לראות דוגמאות נוספות בקישורים הבאים:

ונסיים בכמה תמונות נוספות מהמשחקים המיוחדים של בית העדות.

דילוג לתוכן