הקדמה:
בעולם העסקי בשנים האחרונות המילה ליד (lead) הפכה להיות מילה קדושה ובעצם לחזות של הצלחת קמפיין או כשלונו. ננסה להסביר במאמר הזה קצת על לידים ואיך עובדים איתם.
לכל מוצר שרוצים למכור יש שלושה מרכיבים משמעותיים: המוכר, הלקוח והמוצר עצמו.
המוכר – בעל המוצר יכול להיות מי שמיצר אותו או מי שמשווק אותו.
הלקוח – מי שרוכש את המוצר.
המוצר – יכול להיות מוצר פיזי (מכונית כדוגמה), מוצר בעל ערך (חופשה או טיסה) או כל דבר שמישהו מוכן לשלם עבורו.
המטרה של המוכר היא להעביר את המוצר ללקוח ולקבל בתמורה תשלום. – מכירה!
שלאחריה הלקוח הופך להיות קונה.
לידים יוצרים לנו מצב ביניים משמעותי מאוד, הם מייצגים לקוח פוטנציאלי. לקוח שראה/שמע/נתקל על המוצר שהמוכר רוצה למכור והוא משאיר פרטים או נמצא במקום שבו יכולה להתרחש מכירה.
ישנם כמה סוגי לידים שתלויים במצב של הלקוח. ככל שהלקוח יותר מעונין במוצר ונמצא במצב מתאים יותר לרכוש אותו – כך הליד נחשב ליד חם.
ככל שהלקוח פחות מתענין, ופחות רוצה את המוצר או נמצא במצב שהוא לא ממש מעונין במוצר – כך הליד נחשב ליד קר.
בחלק השיווקי של עסקים, חברות רבות מודדות את הצלחת הקמפיין שלהם במספר הלידים שיצר הקמפיין. מטרת אנשי המכירות היא להפוך את הלקוח שהגיע מה-ליד לקונה.
במאמר הזה נתמקד בדרכים שבהן ניתן להשיג לידים, ובעיקר בדרכים לשפר את כמות הלידים הנכנסים לאחר שכבר “נתפס” לקוח.
איך משיגים לידים?
לפני עידן השיווק הדיגיטלי עסק שרצה להשיג לקוחות פרסם על גבי העסק מה הוא עושה, פרסם מודעה בעיתון, דאג להופיע בדפי זהב חילק פלאיירים ועוד ועוד…
עם תחילת העידן הדיגיטלי הרשת מאפשרת לעסק לפרסם את המוצר שלו ולמדוד בצורה מדוייקת כמה הפרסום הצליח. אפשר לדעת כמה אנשים נחשפו לפרסומת, כמה אנשים הגיבו אליה ולחצו עליה, וכמה אנשים השאירו פרטים על מנת שיחזרו אליהם. (השאירו ליד).
בדיגיטל החשיפה ללקוחות היא ע”י פרסומות מסוגים שונים: אפשר לפרסם ב-גוגל אדוורדס, בפייסבוק ורשתות חברתיות אחרות. אפשר לרכוש שטחי פרסום באתרים שונים גדולים, קטנים ונישתיים. ולהעלות לאתר באנריםשהם סוג הפרסום הפופולרי באתרים, שליחת המודעה ברשימות דיוור פופלריות או כתבות שיווקיות.
כל הדרכים הללו מנקזות את הקמפיין למקום אחד שבו המוצר ייחשף ללקוח, ובו הלקוח יחליט האם הוא רוצה לרכוש את המוצר או/ו לקבל עליו מידע נוסף.
עמוד נחיתה!
המקום שאליו מתנקזות הפרסומות הוא עמוד נחיתה עמוד נחיתה יכול להיות “פלאייר” שמסביר ונותן פרטים על המוצר, ולרוב הוא עמוד שיש בו אינטראקטיביות מסוימת שמאפשרת ללקוח להשאיר ליד ולאנשי המכירות לפנות אליו על מנת לבצע את המכירה.
יש פעמים שעמוד הנחיתה הוא עמוד מכירה ממש ובו יכול הלקוח להפוך לקונה ברכישה און-ליין.
ה-ליד שהושאר על ידי הלקוח מגיע באופן אוטומטי לאיש המכירות, או לבעל העסק בטבלת לידים ובדואר האלקטרוני והוא פונה אל הלקוח ומנסה להפוך אותו לקונה.
מדידה
כפי שנכתב הפרסום הדיגיטלי מאפשר לבעל העסק למדוד לכל אורך הדרך את הקמפיין, אפשר לדעת באמצעות כלים שונים (גוגל אנליטיקס, מערכות אנליטיקס נוספות ומערכות פנימיות של האתרים) כמה אנשים נחשפו לבאנר או למודעה שעלתה, כמה אנשים הקליקו (לחצו) עליו, כמה זמן הם שהו בעמוד הנחיתה, וכמה מהם השאירו פרטים והפכו ללקוחות.
וכמובן שאפשר לדעת כמה תורגמו בסוף לקונים ורכשו את המוצר. כל התהליך נמדד בדיוק מירבי ומאפשר לבעל העסק להבין את משפך המכירה שלו.
משפך מכירה (Funnel)
משפך המכירה הוא התהליך שאותו העסק מעביר את הלקוח שלו, החל מהחשיפה ועד למכירה. ובאופן טבעי ככל שמתקרבים למכירה המשפך הולך ומצטמצם.
כפי שניתן לראות בתמונה חשפנו למוצר החדש (לפרסומת) כ-1000 אנשים, מתוכם כ-112 נכנסו לעמוד הנחיתה לאחר שהקליקו על המודעה, כ-31 השאירו פרטים וביקשו שיחזרו אליהם, ובסופו של דבר העסק הצליח למכור ל-9 לקוחות את המוצר הסופי.
המטרה הברורה של העסק היא לשפר את אחוזי ההמרה בין השלבים השונים של משפך המכירה. ואת זה ניתן לעשות במספר דרכים. אנחנו נתמקד בשיפור ההמרה בין החשיפה (לחצו על הפרסומת) לכניסה לעמוד הנחיתה, ובשיפור היחס בין הנכנסים לעמוד הנחיתה לאנשים שהשאירו פרטים (השאירו פרטים).
כפי שהסברנו בעבר המטרה של באנר או מודעה באינטרנט היא שילחצו עליהם. ואת יחס הלחיצות אפשר לשפר (בהנחה שהעסק מפרסם במקום הנכון לו) ע”י קריאטיב טוב יותר, שמדבר יותר ללקוחות המתאימים למוצר. ומגרה אותם יותר ללחיצה על הפרסומת ומעבר לעמוד הנחיתה.
כל לקוח שהגיע לעמוד הנחיתה ולא השאיר פרטים הוא הזדמנות פז (תרתי משמע) שבוזבזה. ולכן חשוב לדאוג שעמוד הנחיתה יהיה יפה! ברור! ונוח לשימוש! הרי מדובר על לקוח שכבר לחץ ורצה לשמוע על המוצר וחבל לבזבז פוטנציאל כזה.
בחשיבה נכונה ניתן לשפר באופן מתמיד את הקמפיינים, ואת אחוזי ההמרה באמצעות בניית עמודי נחיתה שונים, מעוצבים בצורה יפה ומושכת, והתאמתם ללקוחות השונים ועל ידי חשיבה ובחינה מתמדת של הקמפיינים והתוצאות שלהם.
ניתן ליצור עמודי נחיתה מיוחדים ויחודיים כאלו שיותר משחקיים שישאירו את הלקוח יותר זמן בעמוד הנחיתה וישפרו את אחוזי ההמרה שלו לליד חם.
אפשר לצ’פר את הלקוח על ידי נתינת “מתנה” חינמית שאותה יקבל אם ישאיר פרטים.
ועוד דרכים רבות ויצירתיות.
אנחנו ב-CloseApp מקפידים ליצור עמודי נחיתה נכונים ללקוחות שלנו. כאלו שיעשו את העבודה וישמרו על אחוזי המרה טובים.
רוצים לדעת עוד? רוצים שנפתח עבורכם עמוד נחיתה מנצח? באנר מוצלח וקמפיין שיהיה שווה לכם יותר? דברו איתנו!