הפקת באנרים HTML5 שאלות ותשובות

אנחנו מפיקים באנרים מונפשים מעל 15 שנה, את הבאנרים שלנו אנחנו מייצאים בפורמטים הפופולריים ביותר להפקת באנרים. ובפוסט הזה נענה על כמה שאלות בתהליך ההפקה ועל באנרים.

מה זה באנר?

באנר הוא פרסום המופיע כחלק מאתר או דף נחיתה, הבאנר מפנה את הגולשים להכיר או לרכוש מוצר.
המוצר יכול להיות קשור לתוכן האתר שבו מבקרים או ללא קשר לתוכן האתר שבו גולשים.

כחלק מאתר או דף נחיתה, הבאנר מפנה את הגולשים להכיר או לרכוש מוצר.
המוצר יכול להיות קשור לתוכן האתר שבו מבקרים או ללא קשר לתוכן האתר שבו גולשים.

באנר יכול להיות תמונה סטטית או “תמונה” מונפשת.

דוגמה לפריסה של באנרים באתרים שונים
דוגמה לפריסה של באנרים באתרים שונים

באיזה אתרים מופיעים באנרים?

באנרים מופיעים בכל אתר, ככל שיש לאתר יותר גולשים כך הבאנרים שמופיעים בו יהיו יקרים יותר למפרסם. לרוב נראה באנרים באתרי חדשות, ובאתרי תוכן שבהם יש גולשים רבים.

פרסום הבאנר יכול להיות ממוקד באוכלוסייה מסוימת ואז צריך לשקול פרסום באתרים שמיועדים לאוכלוסייה הזו. (לדוגמה פרסומות לחרדים יפורסמו באתרי חדשות חרדים ויביאו קהל ממוקד יותר).

איך מפרסמים באנר באתר?

באתרים גדולים ופופלרים יש מחלקת מכירות שמתמחה במכירת באנרים. וממליצה לרוכשי הפרסומות, על הבאנרים המתאימים לרכישה. בין אם מדובר במשרדי פרסום ובין אם מדובר ברוכשים שקונים באופן ישיר מהאתר.

ניתן לפנות לאתרים השונים ולקבל מהם “פריסה” של הבאנרים ותמחורים שונים. עם זאת אנחנו ממליצים לקנות באנרים דרך משרדים המתמחים ברכש של באנרים ובפריסה נכונה שלהם באתרים השונים.
שותפים אסטרטגיים שלנו מתמחים בתחום ונשמח לחבר בניכם על מנת לאפשר את הרכישה והמיטוב של הבאנרים עבורכם.

חברת גוגל וחברות נוספות מאפשרות לכל בעל אתר לשתול פרסומות ובאנרים באתר שלהם, ולהיות שותפים ברווחים מהתשלום של המפרסמים.
לכן אפשר לרכוש באנרים באמצעות גוגל או בורסות באנרים אחרות ולפרסם לקהל באמצעותן.

כמה עולה לפרסם באנר באתר?

פרסום באנר באתר עולה יותר ככל שהאתר פופולרי ומציג את הבאנר ליותר גולשים. אתרים רבים מפרסמים את כמות הגולשים בדיוק בשביל להראות שיש להם גולשים רבים ולכן הפרסום בהם כדאי.

ולכן מחיר הפרסום משתנה בין האתרים השונים. ועולה יותר ככל שהאתר פופולרי יותר. עם זאת כמו בפרסומות בטלוויזיה משרדי פרסום וסוכנים רוכשים מדיות במחירים זולים וניתן לרכוש דרכם פרסום באתרים גדולים במחירים זולים יותר מהמחירים שהאתרים מפרסמים בעצמם.

פריסת באנרים באתר חדשות
פריסת באנרים באתר חדשות

באיזה פורמט מגישים באנר?

כפי שכתבנו מקודם באנרים יכולים להיות סטטיים או מונפשים ולכן יכולים להיות מוגשים בפורמטים שונים.

  • באנר תמונה סטטי – מוגש בפורמט JPG או PNG ולעיתים בפורמט GIF (לא מונפש) – מדובר בתמונה שבה מופיעה הפרסומת.
    את התמונה שולחים לאתר המפרסם במשקל מסויים שהאתר מאשר. וברזולוציה של 72dpi.
  • באנר תמונה מונפש – מוגש בפורמט GIF – פורמט גיף (gif) מאפשר להנפיש תמונה. וכך נוצרת לנו פרסומות מעט יותר מעניינת שמספרת סיפור יותר ארוך ומושכת יותר תשומת לב מהגולשים.
  • באנר מונפש ב-HTML5 – לרוב מוגש בפורמט ZIP לאתרים השונים. כאשר בתוך קובץ הזיפ יש קבצים שונים המכילים קובץ HTML שבו ישנה האנימציה של הבאנר עצמו.
    לפעמים קוראים לפעולת ההנפשה הפלאשה.
  • באנר וידאו MP4 – בחלק מהאתרים והרשתות החברתיות יש אפשרות להגיש באנר שהוא קובץ וידאו. ואז נדרשים להכין קובץ וידאו במשקל ובאורך מסויים שבו מופיעה הפרסומת כולה.

באיזה פורמט להכין את הבאנר שלי?

לפני שמכינים את הבאנר עם המעצבים והמנפישים, צריך לקבל מהאתר את הפריסה. ולהתאים הבאנרים לפריסה ולדרישות שלה.

מה זה פריסת באנרים?

פריסת באנרים היא רשימה המכילה את הגדלים השונים של הבאנרים, ואת הפורמט שבו ניתן להגיש את הבאנר הספציפי לכל גודל. לכל אתר יש גדלים שונים ופורמטים שונים שבהם ניתן להגיש את הבאנר.

ברשימת הפריסה יופיעו שם הבאנר באתר, גודל הבאנר (רוחב וגובה), פורמט הבאנר, והמשקל המקסימלי של הבאנר.
לפעמים יופיעו הערות נוספות לגבי הבאנר.

לאחר שתקבלו את הפריסה תוכלו לבחור מי יפיק עבורכם את הבאנרים.

איך מפיקים באנר?

אם מדובר בבאנר תמונה או GIF ניתן להפיק את הבאנר עם כל תוכנה לעיצוב תמונות, ואפילו באתרים שונים שמאפשרים עיצוב.

אם מדובר בבאנר מונפש לרוב מכינים אותו ב-ADOBE ANIMATE (אדובי אנימייט) או ב- Google Web Designer.
בתוכנות האלו מכינים את הבאנרים המונפשים, ומקבלים את קבצי הזיפ שאותם מגישים לאתרים ולפלטפורמות הפרסום.

אם מדובר בבאנר וידאו ניתן להכין אותו בכל תוכנה לעריכת וידאו. תוך הקפדה על משקל ואורך רצויים לבאנר.

איך מגישים את הבאנרים לאתר?

כמו שראינו אפשר להגיש באנרים בפורמטים שונים, ואתרים יעדיפו את הבאנרים בצורות שונות.

באנרי תמונה לרוב ישבו באתר המציג אותם. ולא תהיה בעיה מיוחדת בהגשה שלהם.

באנרים מונפשים ובאנרי וידאו לא תמיד יתארחו באתר המציג אותם, והאתרים השונים יבקשו תג או הגשה בפורמט מסויים על מנת להציג אותם.

לאתרים גדולים יש מערכות הגשה עצמאיות שבהן הן מעלים את הבאנרים ויש להן דרישות מסויימות לסגירת הבאנרים (לרוב סגירת clickTag)

איך יוצרים תג (TAG) לבאנר?

יצירת TAG לבאנר נעשית באמצעות מערכות הגשה. מדובר באתרים שנותנים שירות של אירוח והצגה לקבצי הבאנרים. וגם נותנים נתונים סטסטיים על כמות ההצגות של הבאנרים, כמו ההקלקות ונתונים נוספים.

לאחר שמעלים את הקבצים למערכת ההגשה מקבלים קוד שאותו שולחים לאתרים, הקוד הזה מכונה TAG.

לרוב משרדי פרסום יחזיקו או יכירו לפחות מערכת אחת להגשה של הבאנרים.

בארץ יש שתי מערכות מרכזיות להגשה. מערכת הגשה של גוגל (CM , GDN, DV360 או כמה שמות אחרים) ומערכת הגשה של eRate.

איך סוגרים באנרים לגוגל? איך סוגרים באנרים ל-eRate?

מערכות ההגשה דורשות פורמט מאוד מסוים לקבצי ה-HTML ושתילה של קוד בתוך הבאנר עצמו.

לרוב מדובר בעבודה סיזיפית מתישה ומבלבלת.

לבעיה הזו יצרנו את התוכנה שלנו לסגירת באנרים, Combine Files, Package And Send Banners, שמאפשרת לבחור את קבצי ה-HTML5 ולסגור אותם בלחיצה אחת לפורמט המבוקש.

התוכנה נמצאת בשימוש בכל הבאנרים שאנחנו מפיקים בחמש השנים האחרונות. ואצל לקוחות שנהנים ממנה בכל יום וסוגרים בעזרתה באנרים בקלות מדהימה.

אתר התוכנה – לאתר לסגירת באנרים בקלות
ניתן להוריד את התוכנה מכאן: https://gumroad.com/l/ztoTS

כמה זמן לוקח להפיק באנר?

תהליך ההפקה של באנר לוקח בין שעות בודדות לכמה ימים ותלוי בדחיפות ובתגובת הלקוח.

התהליך כולל עיצוב, הנפשה ואישורי לקוח. לעיתים בזמנים לחוצים בעקבות עליה של קמפיין כתגובה למצב מסוים (בעיקר בקמפיינים פוליטיים) או למוצר שצריך לפרסם בדחיפות.

באנרים שהפקנו עלו לפעמים בתוך שעתיים מרגע תחילת העבודה ועד להגשה המהירה לאתרים ועליה לאויר.

ולפעמים כשמדובר בתהליך ארוך ומורכב יותר מדובר על כשבוע עבודה.

שאלות נוספות על באנרים?

אם יש לכם שאלות נוספות על באנרים, ותהליך ההפקה שלהם, דברו אתנו ונשמח להסביר ולעזור.

אנחנו מעצבים, מנפישים, רוכשים ומגישים באנרים עבור לקוחות שונים. ועובדים בשיתוף פעולה עם משרדי פרסום מהגדולים בארץ. ונשמח להעמיד את הנסיון שלנו לרשותכם.

דוגמאות לבאנרים שהכנו תוכלו למצוא בבלוג של מנכ”ל החברה עמי חניא:
הפקת באנרים – במהירות ובמקצועיות! דוגמאות | עמי חניא (wordpress.com)

פוסטים נוספים בנושא הפקת באנרים:

הפקת באנרים – איך זה עובד? – CloseApp

באנר – איך מפיקים? מי מפיק? כל התשובות – CloseApp

דילוג לתוכן